Veelgestelde vragen

Producenten- en importeurs van elektrische apparaten, energiezuinige lampen- en armaturen

We ontzorgen producenten en importeurs, zodat zij makkelijk en kostenefficiënt hun wettelijke verplichtingen kunnen nakomen die voortvloeien uit de regeling AEEA

Fysieke en online winkels / kringloopwinkels

Stichting OPEN en Wecycle hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Wecycle blijft de inzameling van e-waste voor Stichting OPEN uitvoeren.

We bieden (kringloop)winkels een kostenvergoeding op basis van de hoeveelheid/soort aangeboden apparaten. Hiervoor dient u na registratie een contract afsluiten en akkoord te gaan met de aanleverregels, de algemene voorwaarden en de kostenvergoedingregels. De voorwaarden vindt u hier.

Installateurs van lampen en armaturen

Voor grote hoeveelheden lampen en armaturen stellen wij gratis inzamelmiddelen ter beschikking en komen deze gratis ophalen en afvoeren. In de aanleverregels ziet u welke inzamelmiddelen er zijn en wat de voorwaarden hiervoor zijn. De voorwaarden vindt u hier.

Sloopbedrijven

Wij kunnen u van dienst zijn op een sloop- of renovatielocatie waar in korte tijd veel lampen en armaturen vrijkomen. In overleg plaatsen wij hiervoor inzamelmiddelen, die passen bij de aard en omvang van het project. We zorgen voor een kosteloze afvoer en recycling.

Kinderboerderijen

Elke kinderboerderij in Nederland kan een inzamelpunt worden voor kleine elektrische apparaten. Meld u gratis aan via deze link!

Scholen

Scholen kunnen partner van Stichting OPEN worden en daarmee één keer per jaar meedoen aan de inzamelactie. Om partner te worden registreert u zich via deze link.

 

Na registratie kun je afgedankte elektrische/elektronische apparaten en afgedankte lampen aanmelden.

Voor het registreren van uw bedrijf zijn de volgende gegevens nodig:

  • Identificatie van uw gegevens;
  • Een vast contactpersoon binnen uw organisatie;
  • Wij hebben uw adresgegevens nodig om e-waste op te halen;
  • De ritten van de vervoerder kunnen zo efficiënt mogelijk worden ingepland.

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan de registratie. 

Bent u producent of importeur van de elektrische apparaten, energiezuinige lampen en/of armaturen dan ontvangt u een factuur met de recyclingbijdrage. Met de recyclingbijdrage wordt de inzameling en recycling van e-waste bekostigd.

 
Uw samenwerking met ons draagt bij aan uw MVO-beleid. Door recycling blijven grondstoffen behouden en komen schadelijke stoffen niet in het milieu terecht. Hiermee levert u een bijdrage aan de circulaire economie.

Om uw account te activeren, vragen wij u uw e-mailadres te bevestigen en een wachtwoord aan te maken via de activeringslink die u van ons per e-mail heeft ontvangen. Wilt u opnieuw de activeringslink ontvangen? Neem dan contact met ons op via operations@stichting-open.org 

De order wordt op werkdagen om 15:00 ingedeeld bij de juiste transporteur. De transporteur gaat hierna deze order inplannen. 

Zodra de plandatum bekend is, wordt dit vermeld in de order bij " geplande uitvoerdatum". Je ontvangt automatisch een e-mail met de melding dat de status van de order is gewijzigd.

Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens, beginnend met een hoofdletter, een cijfer en eindigend met een speciaal teken @$!%*?&
Bijvoorbeeld: Winter2021!
Heeft u al eerder een wachtwoord aangemaakt en bent u het wachtwoord vergeten? Klik op "wachtwoord vergeten?" onder het inlogscherm. Vul nu het e-mailadres in dat bij ons bekend is. U krijgt nu een e-mail met daarin een link waarmee u nieuw wachtwoord kunt instellen. 
© 2024 Stichting OPEN | Alle rechten voorbehouden
  |